Skocz do zawartości

Jaka książka do chorób wewnętrznych ?


Rekomendowane odpowiedzi

To znowu ja ;-)

 

Tym razem szukam najlepszej, profesjonalnej książki medycznej (nie jakiegoś poradnika dla "nie-lekarzy") opisującej jak najwięcej różnego rodzaju chorób (takie kompendium z objawami, leczeniem, diagnostyką, przyczynami, itd.). Wiem, że w tej dziedzinie królują 2 podręczniki Szczeklika - Interna i Choroby wewnętrzne. Ale czym one się w zasadzie różnią (studiuję inżynierię biomedyczną a nie medycynę, więc nie do końca znam się na takich rzeczach) ? Którą lepiej kupić ? Czy może polecicie mi coś zupełnie innego ? W każdym razie zależy mi na jak największej ilości opisanych chorób i jak najbardziej szczegółowo.

 

Z góry dziękuję za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Interna i choroby wewnętrzne to to samo ;p Szczeklik jest mały i duży jakby co. Spoko jest Herold do interny. Kokot takie pitu pitu, ale niektórzy cenią.

 

Generalnie musisz określić co chcesz, bo wszystko o wszystkim z interny to jak szukanie książki do medycyny.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dziękuję bardzo :-)

A jeszcze tylko potrzebowałbym porady co do wyboru książki o histologii. Mam na oku Ostrowskiego, Sawickiego, Zabla oraz ewentualnie Cichockiego i Wheatera. Który z tych podręczników będzie najlepszy (znów zależy mi na jak największej ilości informacji) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczeklik to super podręcznik, ale w moim odczuciu, tylko dla lekarzy / studentów med. Jeśli chcesz mieć coś do poczytania nt. chorób wewnętrznych to kup sobie Harrisona albo Herolda. Podręczniki również bardzo obszerne ale więcej w nich "prozy" niż wszelkiej maści algorytmów, skal, dokładnego dawkowania leków, czyli rzeczy, które de facto nie są Ci do niczego potrzebne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach