LIBERMED - Książki medyczne i weterynaryjne wszystkich wydawców w jednym miejscu
Zaloguj się, aby obserwować  
Alaaaa.1998

Studiuję farmację, ciągle myślę o medycynie

3 posty w tym temacie

Założyłam już podobny temat na innym forum, ale nikt nie odpowiedział to napisałam i tutaj... Ogólnie marzyłam o medycynie, ale się nie dostałam i poszłam na farmację (ja byłam zdecydowana na gap year, ale skoro się dostałam to głupio było nie pójść i inni też mnie namawiali, żeby spróbować). Farmacja mi się podoba, jest ciężko, mam dużo kolokwiów, ale daję jakoś radę na chwilę obecną. Nie wiem co robić, bo im dłużej zostanę tym trudniej będzie mi zrezygnować i tym mniej czasu zostanie do matury (a na pewno nie poprawię matury na farmacji)... Tylko jest taki problem, że znajomi z lekarskiego ciągle narzekają i mi odradzają te studia (co zabawne sami jakoś ciągle na nich są), nauczyciele mówią, że skoro się dostałam na fajny kierunek to żebym na nim została i już poznałam nowych znajomych. A ja skończyłabym farmację chyba tylko po to, żeby potem mieć dobre pieniądze, bo słyszałam, że już po studiach dostaje się porządne pieniądze jak na realia w naszym kraju i szybko pensja wzrasta. Ale jakoś ciągle w głowie mam myśl o studiowaniu medycyny, ogranicza mnie tylko to, że będzie bardzo ciężko, nie poradzę sobie i zawalę kolejny rok, bo mnie wyrzucą, albo w ogóle się nie dostanę i znowu będę zaczynać farmę od początku. I dodatkowo dużo słyszy się teraz o rezydentach, ale jak jest naprawdę? Tego nie wiem, ja po prostu nie chcę w przyszłości więcej czasu spędzać w pracy niż we własnym domu i chcę mieć pieniędze na fajne, normalne życie. Z tv wywnioskowałam, że bycie lekarzem to jakaś totalna męka :) Jeśli ktoś kiedyś był w podobnej sytuacji to proszę o radę. I o nakreślenie jak wygląda bycie tym lekarzem, bo ciągle słyszę inne skrajne opinie.

Miałem na roku kolegę który ukończył farmacje i poszedł na lekarski.