Skocz do zawartości

Lekarski staż podyplomowy w innym województwie


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Chciałbym zapytać osoby zorientowane, bądź które na własnej skórze miały z tym do czynienia, jak wygląda kwestia odbywania stażu na terenie innej izby lekarskiej niż ta, do której przydzielają na podstawie miejsca stałego zameldowania.
Skończyłem właśnie 5 rok, studiuję w Krakowie i jestem zameldowany na stałe w małopolsce, staż jednak chciałbym odbyć w Warszawie lub okolicach.

Z tego co udało mi się dowiedzieć, aby odbyć staż na terenie innej izby lekarskiej trzeba się w niej wcześniej zapisać. Jednak w takiej sytuacji jest się przydzielanym do szpitali dopiero po osobach, które mają zameldowanie w mazowieckim, więc zapewne dostaje się te najmniej pożądane miejsca.

Stąd zastanawiam się nad wcześniejszym zameldowaniem w Warszawie. Moja dziewczyna od tego września będzie wynajmowała tam mieszkanie. Wpadłem zatem na pomysł, aby dopisać się do umowy i zameldować tam na stałe. W ten sposób rekrutując się za rok na staż powinienem móc wybierać miejsce stażu na równi z ludźmi z mazowieckiego, jako że będę miał już roczne zameldowanie w Warszawie (bo chyba wymagane jest roczne z tego co kojarzę).

Czy coś takiego ma prawo zadziałać? Jeśli tak, to zastanawiam się czy ktokolwiek w ogóle to jakoś sprawdza przy rekrutacji na staż, bo sytuacja, w której studiowałem w Krakowie a jednocześnie byłem zameldowany w ciągu 6 roku w Warszawie może wydać się podejrzana.

Pozdrawiam i będę bardzo wdzięczny za każdą informację :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Do żadnej Izby nie przydzielają na podstawie adresu zameldowania. Kończysz studia i samodzielnie zapisujesz sie do wybranej przez siebie Izby. Robić staż i w ogóle praktykować możesz tylko na terenie swojej izby, natomiast jeśli chcesz zrobić np. część stażu w innym województwie, to na ten czas się tam przepisujesz.