Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
hypersonic

Dziwne wykwity

Recommended Posts

Witam,

Chciałbym przedstawić taki przypadek medyczny , jeśli ktoś już jest lekarzem mógłby go również zamieścić na konsylium24

Chodzi o osobę przed 30 , lecząca się latami na trądzik ( leki miejscowe , antybiotyki miejscowe , antybiotyki ogólnoustrojowe , terapia retinoidami) której naglę coś się stało , reaguje" trądzikiem" na alkohol , kawę , czekoladę , papierosy i ostre przyprawy , posiew ze zmian skórnych wykazuje gronkowiec wiec coś pospolitego.

Wszystko niby spoko , pijesz kawę/piwko a następnego dnia jesteś sypany na twarzy , szyi , plecach wiec aspekt bardzo dynamiczny nie jak w prawdziwym trądziku

Alergia tez to nie jest bo leki antyhistaminowe nie działają

. Dermatolodzy i endokrynolodzy rozkładają ręce

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie wymienione przez Ciebie substancje są czynnikami zaostrzającymi przebieg przewlekłego trądziku młodzieńczego a jednocześnie nasilającymi objawy trądziku różowatego.

Jeśli chodzi o enzymy wątrobowe, to raczej poziom bilirubiny więcej by coś pomógł w różnicowaniu ze zmianami pochodzenia wątrobowego - choć to raczej i w stronę świądu diagnostyka jest, a nie w stronę zmian ograniczonych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Różowaty nie , wątroba w normie

Z tą dieta a nasilaniem objawów spotkałem się z tym iż wielu lekarzy twierdzi że to mit

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze jedno pytanie - czy ten pacjent - był leczony sterydami - na 99% tak - a jeśli tak to czy dawka została zmniejszana stopniowo przez te "lata" czy odstawiona nagle? Jeśli tak to jest to trądzik posterydowy - skóra uzależnia się od sterydów i wytwarza bardzo małe podskórne zmiany, które w razie braku czynników drażniących nie ujawniają się. Leczenie wymaga wtedy emolientów lub powrotu do sterydów i zmniejszania stopniowego dawki - tak czy siak, skórę trzeba od-uzależnić. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

O sterydach nic nie wiem - dowiem się ale chyba nie

Nie były stosowane

Edytowano przez ebedziebe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

×

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.