Skocz do zawartości

Potrzebuję porady z zakresu zakładania szwów


chilli

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

potrzebuję porady jak w tytule. Nie jestem studentką medycyny, ale potrzebuję posiąść wiedzę z zakresu zakładania szwów. W związku z tym mam kilka pytań:

1. czy jestem w stanie to przyswoić po zapoznaniu się z odpowiednią literaturą?

2. jeśli literatura, to czy są jakieś łopatologiczne podręczniki, opisy, szkice etc. dostępne dla laika niezwiązanego z medycyną?

3. jeśli tak, to gdzie najlepiej szukać?

4. jeśli nie, to czy takiej pomocy można szukać u studentów, którzy już to robili?

 

Za wszelkie pomocne odpowiedzi, będę bardzo wdzięczna :)

Pozdrawiam,

chilli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy jest w stanie sobie przyswoić i opanować technikę zakładania szwów. Polecam poszukać na początku w google, sam gdzieś kiedyś znalazłem studencką prezentację dotyczącą takiego tematu. Jest też książka "podstawowy kurs chirurgii skóry", osobiście przejżałem ją jedynie i to wybitnie pobieżnie, ale kilka osób z mojego otoczenia zaopatrzyła się w nią, więc widocznie nie jest taka najgorsza. Jednakże trzeba pamiętać że teoria to pikuś, żeby się nauczyć szyć należy je ćwiczyć - vide nieśmiertelne świnskie nóżki.

Pomocy u studentów szukać możesz zawsze, natomiast ich chęć pomocy Tobie może zależeć od Twojego wyglądu ; >

/Sorry za ten beton na końcu ; )

Pozdrawiam serdecznie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ahahahha, rys...no dałeś czadu z tą końcówką :mrgreen: no ale, dobry pojazd nie jest zły  :cool:

Dzięki za odzew, sprawdzę sobie tą pozycję.

 

edit.

pogrzebałam w necie, znalazłam i przejrzałam. Jest łopatą i jest logicznie, także jeszcze raz wielkie dzięki.

Idę zakładać osiedlowy gabinet chirurgii plastycznej  :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach