KatarzynaMościk Napisano 5 Wrzesień 2014 Zgłoszenie Share Napisano 5 Wrzesień 2014 Dzień dobry! Niedawno gościłam u siebie znajomą z zagranicy. Rozmowa zeszła na porównywanie opieki medycznej w Anglii i w Polsce. Otóż moja koleżanka zdziwiła się, że w Polsce nadal przoduje rejestracja na "zeszycik". Od tamtej rozmowy zaczęłam się zastanawiać, dlaczego właściwie w naszym kraju do prywatnych gabinetów, których z roku na rok jest coraz więcej, nadal trzeba się dodzwaniać, a nie można, jak w krajach zachodnich, robić tego przez internet. Sama robię zakupy przez internet, zamawiam w ten sposób bliety do kina i jedzenie do pracy. Umawiam się na fitness i do kosmetyczki. Ale do lekarza nadal nie mogę. Dlaczego? Myślę, że dla lekarzy możliwość takiej rejestracji także jest korzystniejsza. Koszty są o niebo mniejsze niż przy prowadzeniu recepcji, panuje porządek, więcej pacjentów korzysta z usług (sama po sobie wiem, że częściej bym się badała, gdyby proces rejestracji był szybszy). Teraz pytanie do lekarzy- skąd ten opór w środowisku medycznym? Dlaczego lekarze nie chcą wychodzić naprzeciw wymaganiom pacjentów? Rozumiałabym taką postawę tylko wtedy, gdyby to się nie opłacało. Ale jeśli profity mają obie strony, to w czym problem? Liczę, że nawiąże się dyskusja i podzielicie się Państwo swoimi obawami i spostrzeżeniami. Myślę, że lepiej wspólnie pracować nad poprawą stanu służby zdrowia. Z góry dziękuję za odpowiedzi! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Harry Napisano 7 Wrzesień 2014 Zgłoszenie Share Napisano 7 Wrzesień 2014 Ludzie po prostu nie są do tego jeszcze przekonani. Do tego dochodzi fakt że Pani jest w stanie to zrobić przez internet, ale tak na prawdę jest Pani "małą grupą docelową". Przeciętny pacjent w wielu specjalnościach to Pan/Pani w wieku 70+, którzy mają kłopot z obsługiwaniem telefonu komórkowego, nie mówiąc już o rejestracji przez internet. Ale myślę że w ciągu najbliższych kilkunastu lat i u nas to wejdzie w życie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pauluse Napisano 30 Kwiecień 2015 Zgłoszenie Share Napisano 30 Kwiecień 2015 Powiem tak - jest to duże ułatwienie pracy placówek i ich funkcjonowania, jednak budowa dedykowanego systemu informatycznego jest bardzo kosztowna i ktoś musi ciągle nad tym czuwać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
draboj Napisano 15 Czerwiec 2015 Zgłoszenie Share Napisano 15 Czerwiec 2015 ja spotkałem że w niektórych nie ma już zeszyciku tylko online Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kawa Napisano 15 Czerwiec 2015 Zgłoszenie Share Napisano 15 Czerwiec 2015 Czasem rejestruja przez internet, czasem nie. W wielu placowkach rejestracja jest komputerowa, nie zeszycik, dokumentacja w kompie i tak dalej, ale kto wytlumaczy starszym ludziom (ktorzy czesto nie maja komputera, a internet to dla nich abstrakcja), ze maja nie dzwonic tylko wyslac zgloszenie internetowo. Jak ktos chce internetem, to takie gabinety sa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marti7937 Napisano 17 Wrzesień 2015 Zgłoszenie Share Napisano 17 Wrzesień 2015 Ludzie po prostu nie są do tego jeszcze przekonani. Do tego dochodzi fakt że Pani jest w stanie to zrobić przez internet, ale tak na prawdę jest Pani "małą grupą docelową". Przeciętny pacjent w wielu specjalnościach to Pan/Pani w wieku 70+, którzy mają kłopot z obsługiwaniem telefonu komórkowego, nie mówiąc już o rejestracji przez internet. Ale myślę że w ciągu najbliższych kilkunastu lat i u nas to wejdzie w życie. Dokładnie tak, musimy jeszcze poczekać nim ta nowoczesnosc i technika stanie sie w naszym kraju dla wszystkich oczywista. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.