Jump to content

Recommended Posts

Nie jestem jeszcze studentem żadnej uczelni medycznej, i daleko mi do specjalizacji. Aczkolwiek zastanawiało mnie jakie są wasze odczucia względem onkologii. .

Jak waszym zdaniem to wygląda i jak siebie widzicie jako lekarza tej specjalizacji?
Jedyne co ja mogę powiedzieć, jako syn chirurga, że onkologowie w Polsce uważani są za osoby nie za bardzo lubiące się rozwijać , leczę ciągle tymi samymi metodami nawet nie starają się nic nowego wprowadzać a druga strona medalu ,że nie ma za dużo pieniędzy na badania nad nowymi sposobami np. leczenia.

Ja się nie zgodzę - tzn. mam inne wrażenia chociażby po praktyce na radioterapii. Ordynatorka i lekarki, które głównie zajmowały się naświetlaniami raka sutka mówiły jak dużo ciągle się zmienia i, że właśnie dlatego tak się zawężają i leczą właśnie głównie ten typ nowotworu. Odniosłem wrażenie, że jeden oddział nie jest w stanie zajmować się naświetlaniami wszystkich rodzajów nowotworów, bo wiedza jest tak szeroka i tak często aktualizowana, że nie byłoby to profesjonalne.

Ciekawi mnie co dokładnie sprawiło, że takie wrażenie odnosisz?

Też się z tym nie zgadzam. Sam planuje przyszłość w onkologii, konkretniej w chemioterapii i nie jest prawdą że jest to mało rozwijające. Co chwilę są jakieś zmiany, nowe propozycje terapeutyczne. Poza tym co chwilę nawet dostaję w prenumeracie Gońca medycznego wzmianki o jakichś nowych badaniach, odkryciach, także ten aspekt posuwa się do przodu. Inna sprawa, że to są na razie tylko badania. Jest tego całkiem sporo, spora część ma obiecujące wyniki, jednak zanim to wejdzie do użycia to też trochę czasu musi minąć. Jednak to już jest kwestia procedur. Także nie wiem skąd Twój tata ma takie informacje, ale jednak z całym szacunkiem nie są one prawdziwe :)