Napisano 6 Marzec 201313 l comment_26300 Przepraszam Was niezmiernie za spamowanie tego forum i niecne podszywanie się za studenta medycyny, ale z braku wiedzy, fachowych podręczników, czy choćby autorytetów w najbliższym otoczeniu - postanowiłam się zwrócić do źródło (a cóż jest lepszym źródłem wiedzy niż grono studenckie?). Do rzeczy (z góry przepraszam za ewentualne błędy, studiuję architekturę i jedyny kontakt jaki mam z czymkolwiek choćby minimalnie medycznym - to czytanie ulotek lekarstw...) w chemicznych połączeniach synaptycznych - w jaki sposób impuls elektryczny zamieniany jest na neuroprzekaźnik? Z tego co wiem neuroprzekaźników jest całkiem sporo, więc skąd taki antropomorficzny neuron "wie" w który neuroprzekaźnik zamienić w synapsie swój impuls? Wiem, że macie lepsze zajęcia niż odpowiadanie na pytania zupełnych laików, mimo to ładnie Was proszę, podzielcie się ze mną okruszkiem swojej wiedzy. Zgłoszenie
Napisano 6 Marzec 201313 l comment_26301 Tak w telegraficznym skrócie: Impuls elektryczny biegnący przez neuron, wzdłuż jego błony, powoduje na końcu aksonu otwarcie kanałów napięciozależnych, przez które do komórki wnikają jony wapnia. Jony wapnia zmieniają konformację białek tworzących szkielet komórki, wypychając pęcherzyki w których znajduje się neuroprzekaźnik. Pęcherzyk łączy się z błoną synapsy i opróżnia się do szczeliny międzysynaptycznej, pobudzając receptory na kolejnym neuronie. To czy wydzielane są przekaźniki pobudzające czy hamujące zależy od typu neuronu. Jeden ma tylko "pobudzacze", drugi "hamowacze". /Lecę z pamięci, mam nadzieję że mnie nie zawiodła, jakby co to niech ktoś weryfikuje, bo nie mam czasu zaglądać teraz do książek. //No i do poznania szczegółów polecam książki do fizjologii właśnie. Zgłoszenie
Napisano 6 Marzec 201313 l comment_26302 Dobrze piszesz Rys dobrze piszesz Autorze znajdź w bibliotece/internecie np Fizjologia człowieka S.Konturek to doczytasz jak chcesz znać szczegóły Zgłoszenie