Napisano 4 Styczeń 20179 l comment_33955 Witam serdecznie. Jestem tu nowa. Nie jestem lekarzem ani studentką medycyny, lecz tłumaczką, która zajmuje się tłumaczeniem tekstów z różnych dziedzin, w kierunkach PL>EN>EN, DE>PL>DE, DE>EN i sporadycznie na esperanto. Medycyna należy do mojej ulubionej i najlepiej by było, gdybym tłumaczyła teksty tylko z tej dziedziny, bo przy tego rodzaju tekstach pracuję z największą pasją. Praca nie jest ściśle lingwistyczna, lecz także zahacza o detektywistykę, gdyż muszę dekodować te wszystkie Wasze skróty i bazgroły I tu mam taką propozycję współpracy - będę Was pytać w sprawach wątpliwych. W zamian, gdyby to kogoś interesowało, mogę odpowiedzieć na wszelkie pytania dot. osób niesłyszących (jestem taką osobą), głuchoty, niedosłuchu, audiologii, języka migowego (btw, uczyłam kiedyś polskiego języka migowego na WUM - studentów protetyki słuchu), kultury Głuchych etc. Zgoda? Jeśli tak, to mam pierwsze pytanie. Tłumaczę na niemiecki kartę informacyjną dot. pacjentki, która miała ostre zapalenie pęcherzyka żółciowego, usunięto jej ten pęcherzyk. W zaleceniach napisano "Pacjentka zgłosi się po wynik badania HP". I tu mam pytanie, co oznacza skrót HP, bo znalazłam, że może to być i badanie histopatologiczne, jak i badanie w celu wykrycia Helicobacter pylori. Zależy pewnie od merytorycznego kontekstu, ale tu już wysiadam... Na marginesie dodam, że nieładnie tak przedmiotowo pisać o pacjentce w zaleceniach. Przynajmniej w moim odczuciu, a też bywam pacjentką Zgłoszenie