Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

MedFor.me - Medycyna. AI. Obiektywnie

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Wątek tłumaczki

Featured Replies

Napisano

Witam serdecznie. Jestem tu nowa. Nie jestem lekarzem ani studentką medycyny, lecz tłumaczką, która zajmuje się tłumaczeniem tekstów z różnych dziedzin, w kierunkach PL>EN>EN, DE>PL>DE, DE>EN i sporadycznie na esperanto. Medycyna należy do mojej ulubionej i najlepiej by było, gdybym tłumaczyła teksty tylko z tej dziedziny, bo przy tego rodzaju tekstach pracuję z największą pasją. Praca nie jest ściśle lingwistyczna, lecz także zahacza o detektywistykę, gdyż muszę dekodować te wszystkie Wasze skróty i bazgroły ;-) 

I tu mam taką propozycję współpracy - będę Was pytać w sprawach wątpliwych. W zamian, gdyby to kogoś interesowało, mogę odpowiedzieć na wszelkie pytania dot. osób niesłyszących (jestem taką osobą), głuchoty, niedosłuchu, audiologii, języka migowego (btw, uczyłam kiedyś polskiego języka migowego na WUM - studentów protetyki słuchu), kultury Głuchych etc.

Zgoda?

Jeśli tak, to mam pierwsze pytanie.

Tłumaczę na niemiecki kartę informacyjną dot. pacjentki, która miała ostre zapalenie pęcherzyka żółciowego, usunięto jej ten pęcherzyk. W zaleceniach napisano "Pacjentka zgłosi się po wynik badania HP". I tu mam pytanie, co oznacza skrót HP, bo znalazłam, że może to być i badanie histopatologiczne, jak i badanie w celu wykrycia Helicobacter pylori. Zależy pewnie od merytorycznego kontekstu, ale tu już wysiadam...